مشترکان پریمیوم اسپاتیفای حالا دو برابر اپل موزیک هستند
شرکت پخش موسیقی اسپاتیفای اعلام کرد که تا به امروز ۶۰ میلیون نفر از مشترکین قانونیاش، حق استفاده از این سرویس را پرداخت کردهاند. این آمار حدود دو برابر تعداد مشترکینی است که از سرویس موسیقی اپل استفاده میکنند. این اختلاف در تعداد مشترکین در حالی است هر دو شرکت اپل و اسپاتیفای ۹.۹۹ دلار به عنوان هزینه اشتراک از کاربران دریافت میکنند.

اسپاتیفای بخشی از امکانات خود را به صورت رایگان در اختیار مشترکینش قرار میدهد که این مزیت در اپل موزیک وجود ندارد. از سوی دیگر شرکت اپل این امکان را برای همه افرادی که به تازگی عضو اپل موزیک شدهاند فراهم کرده است تا سه ماه به صورت رایگان از کلیه امکانات این اپلیکیشن استفاده کنند که سایر اپلیکیشنهای مشابه به راحتی چنین پیشنهاد سخاوتمندانهای ارائه نمیکنند.
از جمله خدماتی که اسپاتیفای به مشترکین خود که حق عضویت پرداختهاند ارائه میدهد میتوان به مواردی مانند حذف تبلیغات، توانایی پخش آهنگ دلخواه، جستجوی نامحدود، پخش موزیک در حالت آفلاین و شنیدن موزیک در بهترین کیفیت اشاره نمود. اسپاتیفای اخیرا ۱۰ میلیون مشترک جدید که حق عضویت میپردازند به سمت خود جذب کرده است و این در حالی است که در ماه مارس تعداد مشترکان خود را ۵۰ میلیون - با احتساب افرادی که از نسخهی رایگان استفاده میکنند - اعلام کرده بود. باعث شگفتی است که اسپاتیفای در ماه گذشته اعلام کرده است که تعداد کل کاربرانش، مجموع کاربران رایگان و کاربران پولی، از مرز ۱۴۰ میلیون نفر گذشته است!
اپل امیدوار بود که با راهاندازی اپل موزیک مانند شرکت اسپاتیفای بتواند پول زیادی به دست آورد. اما با توجه به اینکه شرکت اسپاتیفای هفت سال بیشتر از اپل موزیک دو ساله در این راه تجربه دارد، میتوان گفت اپل در این جریان خوب عمل کرده است. گرچه هنوز مسیری طولانی برای به دست آوردن جایگاهی قابل اعتنا در این رقابت پیش رو دارد.
گزینه اول شما برای انتخاب یک سرویس پخش موسیقی کدام یک از این دو است؟